Leestip: Feedback in de klas – Verborgen leerkansen

Hoe zorg je er als docent voor dat de leerling meer leert en jij minder verbetert? De auteurs pleiten in dit boek voor feedback als een wezenlijk onderdeel van de lesaanpak op verschillende onderwijsniveaus.

Waarom is het werken met voorbeelden zo belangrijk bij feedback? Hoe komt het dat feedback die je geeft niet echt blijft hangen (wat zowel bij docent als leerling/student frustratie oplevert)? In welke werkvormen schuilen verborgen leerkansen?

Aan de hand van een vijfstappenplan bieden de auteurs in dit boek een duidelijk kader. Ze gaan er hierbij vanuit dat de feedback gericht is op de actie van de leerling/student, en niet op het ‘verbeterwerk’ van de docent. Het boek bevat verschillende modellen en invalshoeken bij feedback in de klas, aangevuld met praktische tips om het leren te activeren.

Over de auteurs

StijnVanhoof is stafmedewerker Onderwijsontwikkeling bij Karel de Grote Hogeschool, praktijklector in de Educatieve master in de gedragswetenschappen van de KU Leuven en nascholer voor het secundair onderwijs.

Geert Speltincx is diensthoofd Onderwijsontwikkeling bij Karel de Grote Hogeschool.

Ga hier terug naar de homepage.

Wat zoek je?